"МТЗ" ТӨХК-ийн Гүйцэтгэх захирал О.Батнасан: "Тавантолгой-Зүүнбаян" чиглэлийн төмөр замын тээврийг үндэсний компани нь буюу "Монголын төмөр зам" ТӨХК хариуцах учиртай
Ярилцлага
/
2022-05-07
Ковид-19 цар тахлын улмаас улс орнууд хилээ хааж, дэлхий даяар тээвэр, логистикийн хямрал нүүрлэж, гагцхүү төмөр замын тээвэр л саадгүй явж, түүний уян хатан давуутай тал нь илүү мэдрэгдэж байна. Төмөр замаа барьчихсан байсан бол гэж олон нийт илүүтэй хүсэмжилж байгаа энэ цаг үед “Тавантолгой-Зүүнбаян” чиглэлийн 416.1 км шинэ төмөр зам ашиглалтад орлоо, тус төмөр замаар тээвэрлэлт хийж эхэллээ гэсэн сайхан мэдээг олон нийт сонссон. Тус төмөр замыг ашиглалтад оруулж, тээвэрлэлт хийж байгаа “Монголын төмөр зам” ТӨХК-ийн Гүйцэтгэх захирал О.Батнасантай ярилцав. 

Монгол улсдаа шинээр төмөр зам барьж байгуулан, тээвэрлэлтийг эхлүүлсэн “Монголын төмөр зам” ТӨХК-ийн хамт олонд юуны өмнө баяр хүргэе. Төмөр зам маань хэдийнээс баригдаж эхлээд, хэзээ дуусаад, тээвэрлэлт хэзээ эхэлсэн, юу тээвэрлэж байна гэдэг дээр та дэлгэрэнгүй мэдээлэл өгөөч?

Монгол улс 2010 онд баталсан “Төрөөс төмөр замын тээврийн баримтлах бодлого”-доо Говийн бүсийн, Зүүн босоо тэнхлэгийн, Баруун босоо тэнхлэгийн, Хэвтээ тэнхлэгийн гэсэн 4 чиглэлийн, нийтдээ 5,600 км урттай төмөр замын үндэсний, дотоодын нэгдсэн сүлжээтэй болно тодорхойлсон байдаг. Тавантолгой-Зүүнбаян чиглэлийн 416.1 км төмөр зам нь энэ бодлогын хүрээнд барьж байгуулагдсан, Говийн бүсийн чиглэлд хамаарах төмөр зам юм.

Тавантолгой-Зүүнбаян чиглэлийн төмөр замын шав тавих ёслолын ажиллагаа 2019 оны 5-р сарын 24-ны өдөр болж байсан бол өнөөдөр суурь бүтэц үндсэндээ баригдаж дуусаад байна. Гурван жилийн л ажил. Төмөр замыг ашиглалтад өгөхийн тулд зүгшрүүлэлт хийхийг стандарт шаарддаг, зүгшрүүлэлтийн тээврийг энэ оны 3-р сарын 15-ны дотор төлөвлөсөн хугацаандаа багтааж эхлүүллээ.

Манай Тавантолгой-Зүүнбаян чиглэлийн төмөр замын жилд тээвэрлэх хүчин чадал нь 15 сая тонн, цаашдаа хүчин чадлаа өргөтгөж 30 сая тоннд хүргэх боломжтой. Бид энэ жилдээ зүгшрүүлэлтийн тээврийн хүрээнд 1,2 – 3 сая тонн ачаа тээвэрлэхээр зорьж байна. Эхнийхээ тээврээр Оюутолгойн 6400 тонн зэсийн баяжмалыг Замын Үүд-Эрээн боомтоор гаргаж далайн Тяньжин боомтод хүргэсэн, энэ нь манай улсын хувьд анх удаа Тяньжин боомт хүрсэн шууд экспорт болсон. Далайн боомтод хүрнэ ээ гэдэг дэлхийн зах зээлд нэгдэж байна. Бид энд бүтээгдэхүүнээ дэлхийн зах зээлийн үнээр борлуулах боломж нээгдэж байна.

Зэсийн баяжмалын тээврээс гадна сайжруулсан түлшний түүхий эдийг Улаанбаатар хот руу тээвэрлэлээ, ирэх намар, өвөл энэ тээвэр үргэлжлэн хийгдэнэ. Бидний үндсэн зорилтот ачаа бол нүүрс. Замын Үүд-Эрээн боомтоор хоногт 1 галт тэрэг явуулах төлөвлөгөөтэй ажиллаж байна. Зүгшрүүлэлтийн тээвэр эхэлснээс хойш 10 галт тэрэг буюу 30,000 тонн ачаа тээвэрлээд байна. Хятадын тал нүүрс гаргахыг түр зогсоочихоод байгаа нь манай нүүрс тээвэр түр зогсоход хүргэж байна.

Уурхайнуудыг хилийн боомттой холбосон зам харилцаа дутмаг байдгаас болоод манай улс экспортоо санасан хэмжээнд хийж чаддаггүй, нэг зах зээлээс хараат байдалтай, бүтээгдэхүүнээ дэлхийн зах зээлийн үнээр зарж чаддаггүй гээд олон олон асуудлууд шийдэгдэх нь ээ?

Тавантолгой-Зүүнбаян чиглэлийн төмөр замын жилд тээвэрлэх хүчин чадал нь 15 – 30 сая тонн гэхээр Монгол улсын жилийн экспортын хэмжээ 15-30 сая тонноор шууд утгаараа нэмэгдэнэ.

Тавантолгой –Зүүнбаян чиглэлийн энэ төмөр зам нь Өмнөговь аймгийн Цогтцэций сумаас эхэлж, Дорноговь аймгийн Зүүнбаян сум хүрч УБТЗ-ын гол шугамтай холбогдон, улмаар Монгол улсад цаашдаа байгууулагдахаар төрийн бодлогод туссан бүх төмөр замуудын шугамд очиж холбогдоно. Гол зангилаа дээр байршилтай ба экспортын 8 гарцаар тээвэрлэлт хийх боломжтой.

  • УБТЗ-ын гол шугамд холбогдсоноор хойшоо Сүхбаатар-Наушк боомтоор, урагшаа Замын Үүд-Эрээн боомтоор тээвэр хийнэ.
  • Тавантолгой-Гашуунсухайт чиглэлийн төмөр замд холбогдсоноор Гашуунсухайт-Ганцмод боомтоор тээвэр хийнэ.
  • Зүүнбаян-Ханги чиглэлийн төмөр замд очиж холбогдсоноор Ханги-Мандал боомтоор тээвэр хийнэ.
  • Зүүн босоо тэнхлэгийн төмөр замд очиж холбогдсоноор хойшоо Эрээнцав-Соловьевск боомтоор, урагшаа Бичигт-Зүүнхатавч боомтоор тус тус тээвэр хийнэ.
  • Баруун босоо тэнхлэгийн төмөр замд очиж холбогдсоноор хойшоо Арцсуурь-Цагаантолгой боомтоор, урагшаа Шивээхүрэн-Сэхэ боомтоор тээвэр хийх юм.

Эдгээр төмөр замууд маань барьж байгуулагдсанаар таны асууж буй экспортоо алсын хэмжээнд хүргэх болно.

Сайхан л сонсогдож байна, эдгээр төмөр замууд тэгээд хэзээ баригдаж, бодитой болох бол?

Манай төмөр замаас салаалсан Зүүнбаян-Ханги чиглэлийн төмөр замын бүтээн байгуулалт эхэлчихсэн, энэ ондоо багтаад ашиглалтад орчихно, тэгэхээр манай төмөр замаар Ханги-Мандал боомт хүртэл экспортын тээвэрлэлт ондоо багтаад хийгдэж эхэлнэ.  

Засгийн газраас баруун босоо болон зүүн босоо чиглэлийн төмөр замуудыг төр хувийн хэвшлийн түншлэлээр барьж байгуулах эрхийг “Монголын төмөр зам” ТӨХК-д олгосон, энэ бол түүхэн шийдвэр. Манай хамт олон эдгээр төмөр замуудын бүтээн байгуулалтыг даруй эхлүүлэх зорилго тавин ажиллаж байна. Эдгээр төмөр замууд ашиглалтад орсноор төрийн бодлогод тодорхойлсон үндэсний төмөр замын сүлжээ бүрэн утгаараа ажиллаж, экспортын шинэ шинэ гарцууд нээгдэн, Монгол улсын тээвэр, логистикийн саад тотгор бүрэн утгаараа арилах болно.

“Монголын төмөр зам” ТӨХК нь төмөр замын шинэ бүтээн байгуулалт хийж төмөр замын үндэсний сүлжээг хөгжүүлэх чиг үүргийг хэрэгжүүлэхээр төрийн бодлогоор байгуулагдсан “үндэсний төмөр замын компани” юм. Манай хоёр хөрш улс, цаашлаад бидэнтэй тээвэр, логистикийн харилцаанд ордог бусад улс орнуудад ч гэсэн “үндэсний төмөр замын компани” гэсэн энэ бүтэц үндэсний төмөр замынхаа сүлжээг нэгдсэн удирдлага, зохион байгуулалтаар хангаж, бие даан хараат бусаар, бизнесийн зарчмаар ажилладаг.  

Төмөр замын бүтээн байгуулалт бол их хөрөнгө шаардсан мега төсөл. Төсвийн эх үүсвэр дутагдалтай манай улс гэлтгүй хөгжилтэй улс орнууд ч тэр бүрий төсвөөсөө мөнгө гаргаад төмөр замаа барьж байгуулах боломжгүй байдаг. Улс орнуудын төмөр замаа барьж байгуулсан туршлагаас харахад ихэнхдээ концессоор хувийн хэвшлээр бариулаад тодорхой хугацааны дараа төрийн өмчид эргүүлж авах, эсхүл төр хувийн хэвшлийн түншлэлээр барьж байгуулаад ашиглалтын явцад нь төрийн оролцоо, хяналтаа хадгалж явах арга замаар хэрэгжүүлж ирсэн байна.

“Монголын төмөр зам” ТӨХК нь зүүн босоо буюу Чойбалсан-Хөөт, Хөөт-Бичигт чиглэлийн 426,6 км болон баруун босоо буюу Арцсуурь-Шивээхүрэн-Нарийсухайт чиглэлийн 1255 км төмөр замын бүтээн байгуулалтыг зураг төсөл-барих-ашиглах-шилжүүлэх концессийн эрхээр гадаад болон дотоодын хөрөнгө оруулагчидтай хамтран төр-хувийн хэвшлийн түншлэлийн хүрээнд барьж байгуулна. Энэ ондоо багтаад хамтран ажиллах гадаад, дотоодын хөрөнгө оруулагчийг сонгон шалгаруулж, төмөр замын бүтээн байгуулалтын ажлыг эхлүүлэх зорилго тавин ажиллаж байна.

Асуулт 4: Төмөр зам барьж байгуулахад их хөрөнгө шаарддаг хэдий ч ашиглалтын зардал өөрийн өртөг хямд гэж яригддаг, автотээвэртэй харьцуулахад хямд байх уу?

Хямд байлгүй яахав, автозамын тээвэртэй харьцуулахад тээврийн өртгийг 2 дахин бууруулна. Ачааг асар их хэмжээгээр тээвэрлэх боломжтой нь гол давуу тал. Ачаагаа тээвэрлүүлж байгаа аж ахуйн нэгж, байгууллагад тээврийн өртгийг хэмнэхээс гадна нэг дор ихээхэн хэмжээний борлуулалт хийх боломжийг олгоно. Автозамын тээврийн нэлээдгүй хэсэг нь төмөр замд шилжсэнээр бэлчээр сүйтгэх, тоосжилт, дуу шуугиан, хөрс болон агаарын бохирдлын асуудлыг үлэмж багасгах экологийн ач холбогдолыг бас дурдахгүй өнгөрч болохгүй. Гашуунсухайт чиглэлийн хүнд даацын хатуу хучилттай автозамаар жилд 10 сая тонн ба түүнээс дээш хэмжээний нүүрс тээвэрлэхэд өдөр бүр автозамаар 1500 дээш хэмжээний автомашин явж байгаа нь байгаль орчинд нэн их хохирол учруулж байгааг бүгд харж байгаа. Экологийн ач холбогдолд илүү анхаарах шаардлагатай.  Бид төмөр замын трассын дагуу ойжуулалт хийхээр төлөвлөж байна. Энэ нь говийн бүсийн цөлжилтийг бууруулж, элсний нүүдлийг зогсоож, төмөр замыг элсний нүүдлээс хамгаална.

Төмөр замын тээвэр цаг уурын ямар ч нөхцөлд, жилийн 365 өдөр, хоногийн 24 цагт тасралтгүй ажилладаг нь бас нэг давуу тал. Цаг хугацааны үнэ цэнэ алт болсон орчин үед энэ маш чухал хүчин зүйлийг баримтлах ёстой биз дээ.

Төмөр замын тасралтгүй үйл ажиллагааг хангахын тулд төмөр замын тээврийн мэргэжлийн байгууллага, сайтар бэлтгэгдсэн инженер, мэргэжлийн ур чадвар сайтай төмөр замчид хэрэгтэй.

“Монголын төмөр зам” ТӨХК нь 2016 оноос эхлэн Сэлэнгэ аймгийн Хүдэр суманд орших Төмөртэй төмрийн хүдрийн орд дээр байрлах Төмөртэй өртөөгөөс Хандгайт өртөө хүртэлх 33.4 км төмөр замыг ачиж буулгах терминалын хамт эзэмшин ажиллуулж, төмөр замын олон улсын үндсэн сүлжээтэй холбогдож, уул уурхайн бүтээгдэхүүнийг дэлхийн зах зээлд гаргах тээврийн үйл ажиллагааг хийж гүйцэтгэж ирсэн. Компани нь өөрийн эзэмшлийн 9 зүтгүүр, ачааны 300 гаруй вагонтай ба төмөр замын тээвэрлэлтийг гүйцэтгэх мэргэжлийн боловсон хүчний нөөцтэй.

Тавантолгой-Зүүнбаян чиглэлийн төмөр замыг манай төмөр замчид босгосон, одоо тээврийг нь мөн манай төмөр замчид гүйцэтгэж байна.

Тэгэхээр Тавантолгой-Зүүнбаян чиглэлийн төмөр замын тээврийг “Монголын төмөр зам” ТӨХК цаашдаа хариуцаж хийнэ гэсэн үг үү?

“Монголын төмөр зам” ТӨХК нь Тавантолгой-Зүүнбаян чиглэлийн төмөр замын төслийн захиалагч, захиалагчийнхаа чиг үүргийн хүрээнд тус төмөр замын зүгшрүүлэлтийг хийгээд, ашиглалтад хүлээлгэж өгөх үүрэгтэй. 

Төмөр замыг энэ оны сүүлээр ашиглалтад бүрэн хүлээлгэж өгөх ба түүний дараа тус төмөр замаар хийгдэх тээвэрлэлтийн үйл ажиллагааг хэнд хариуцуулан гүйцэтгэх вэ гэдэг тал дээр төрөөс тодорхой шийдвэр, чиглэл гаргах шаардлагатай.

Тавантолгой-Зүүнбаян чиглэлийн төмөр зам бол Монгол улсын үндэсний төмөр замын сүлжээний анхдагч төмөр зам, үүнийгээ үндэсний төмөр замын компани нь хариуцан гүйцэтгэх учиртай, тэгж байж үндэсний гэсэн төмөр замын сүлжээтэй болно, хөгжүүлнө гэсэн төрийн бодлого бодитой болно. Би ингэж л бодож ажиллаж байна.   

Тавантолгой-Зүүнбаян чиглэлийн төмөр замын төсөлд хөрөнгө оруулсан “Эрдэнэс тавантолгой” ХК-ийн зүгээс тус төмөр замыг эзэмшиж, төмөр замын тээвэрлэлтийн үйл ажиллагааг удирдах сонирхлоо бас илэрхийлээд байгаа. 1-рт, “Эрдэнэс тавантолгой” ХК нь уул уурхайн үйл ажиллагаа явуулдаг компани, төмөр замын тээвэрлэлтийн үйл ажиллагааг удирдан чиглүүлэх туршлага, ур чадвар байхгүй. Тавантолгой-Зүүнбаян төмөр замын төслийн санхүүжилтийг босгох зорилгоор үүсгэн байгуулагдсан “Зүүнбаян төмөр зам” ХХК-иар дамжуулан удирдаж чадна гэж үзээд байгаа бололтой. Гэтэл “Зүүнбаян төмөр зам” ХХК нь төслийн санхүүжилт босгох зорилгоор байгуулагдсан завсрын бүтэц, төмөр замын тээвэрлэлт хийж ирсэн туршлага байхгүй, мэргэжлийн боловсон хүчингүй.

Иймэрхүү маягаар Монгол улсад бүтээн байгуулагдах төмөр замууд тус, тусдаа эзэмшилтэй, тус тусдаа үйл ажиллагаа явуулаад эхэлбэл нөгөө нэгдсэн удирдлагатай үндэсний төмөр замын сүлжээтэй болж, хөгжүүлнэ гэсэн төрийн бодлого яах уу?

Улс орнуудад “Үндэсний төмөр замын компани” гэсэн бүтэц ажиллаж, улсынхаа төмөр замын гол магистрал сүлжээгээ эзэмшиж, нэгдсэн удирдлагаар ханган ажиллуулж байдаг. Манай улсын төмөр замын сүлжээ хүссэн ч, эс хүссэн ч тэдгээрийн төмөр замын сүлжээтэй холбогдож ажиллана. Тэрхүү хүчирхэг сүлжээтэй холбогдож, эрх ашгаа эн тэнцүү илэрхийлж ажиллахын тулд манай төмөр замын сүлжээ өөрөө хүчирхэгжиж, хөгжих учиртай.

Хөрөнгөө оруулсан хувь байгууллагын эрх ашиг, институц хоорондын ашиг сонирхол байгаа хэдий ч төмөр замын нэгдсэн сүлжээтэй байх үндэсний эрх ашгаа эхэнд тавих ёстой. Төмөр замыг хэн нэгэн этгээд, хэн нэгэн компани өмчилж, түүгээр тээвэрлэх ачаа бараанд хяналт тавьдаг, зохицуулдаг байж болохгүй, төмөр зам нь нийтийн эзэмшлийн байх ёстой ба түүгээр ачаа бараагаа тээвэрлүүлэх эрх бүгдэд нээлттэй, чөлөөтэй байх ёстой.

Дэлхийн улс орнууд төмөр замыг ашиг олох хэрэгсэл гэхээсээ илүүтэйгээр улс орныхоо эдийн засгийн аюулгүй байдлын баталгаа гэж үзэн үндэсний төмөр замын сүлжээгээ өргөжүүлэн хөгжүүлэх чиг баримжаагаа хадгалж, төмөр замыг либералчлах бодлогодоо ч болгоомжтой, няхуур хандаж байгааг анхааралдаа авах нь зүйтэй.

Дэлхийн улс орнуудын төмөр замын хөгжлийн чиг хандлагын талаар та дэлгэрүүлж яриач, сүүлд эхэлсэн улсын давуу тал нь тэдгээрийн алдааг давтахгүй, харин ололт амжилтыг нь хуулбарлаж хөгжинө гэдэг байхаа?

Төмөр замыг ложистик шийдлийн нэг хэсэг болгох өөрчлөлт орчин үеийн төмөр замын ачаа тээврийн салбарт хийгдэж  байна. Уламжлалт зах зээлд төмөр зам нь дэд бүтцээ бий болгож, ажиллуулах тал дээр илүү анхаарлаа хандуулдаг байсан бол орчин үед үйлчилгээний үр ашигт анхаарлаа хандуулж, ачаа илгээгч, тээвэр зууч, гуравдагч этгээд гээд төмөр замын тээвэрлэлтэд оролцогчид нийлүүлэлтийн сүлжээг цогцоор нь харж, ложистик шийдлүүдийг санал болгодог, сайтар төлөвлөлт бүхий төмөр замын коридор болж хөгжих чиг хандлагатай байна.

Олон улсын төмөр замын тэр коридорт очиж нэгдэхийн тулд зөвхөн дэд бүтцээрээ, төмөр замын рейсээрээ очиж холбогдох нь хангалтгүй. Төмөр замын үйлчилгээнд нэвтрэх, харилцан уялдаатай ажиллах, хил дамнасан төмөр зам, хилийн боомтын харьяа байгууллагын үйл ажиллагаанд нэгдэн орох зэрэг холболтуудыг хийсэн байх шаардлагатай. Холболтыг олон улсын олон талт болон хоёр талт баримт бичиг байгуулж хэрэгжүүлдэг.

“Монголын төмөр зам” ТӨХК нь орчин үеийн энэ чиг хандлагаар Олон улсын төмөр замын холбоо, Төмөр замуудын хамтын ажиллагааны байгууллагад гишүүнээр элсэж, дэлхийн төмөр замын салбарын байгууллагуудтай хамтын ажиллагаа өрнүүлэн ажиллаж байна.

Тээвэр, ложистик өөрөө цогц асуудал гэдэг ч үнэн шүү, энэ 2 асуудлыг салгаж харж ирснийх өнөөдөр манай улс тээвэр, логистикийн хүндрэлд орчихоод байгаа гэдэг дээр та санал нийлэх үү?

Тээвэр, ложистикийг зөв удирдвал тухайн улс орны өрсөлдөх чадварыг огцом нэмж, харин муу удирдвал эдийн засгийн хувьд бусад улс орноос хараат байдал руу түлхдэг гэж ярьдаг, энэ бол үнэн.

Манай улс “Транзит Монгол хөтөлбөр” хэрэгжүүлнэ гэдгээ зарласан, Засгийн газрын Шинэ сэргэлтийн бодлого ч үүнд чиглэж, ямар ч байсан тодорхой алхамууд хийгдээд эхэлчихлээ. 

Энэ талаар “Монголын төмөр зам” ТӨХК-ийн зүгээс бодож төлөвлөж, хийхээр зорьж байгаа тодорхой ажлууд бий.

Хилин боомтуудын төмөр замуудаа барьж эхлэх тал дээр тодорхой ажлуудыг эхлүүлээд байна. Тухайлбал, Шивээхүрэн хилийн боомтын төмөр замыг барих-ашиглах-шилжүүлэх концессын нөхцлөөр хувийн хэвшилтэй хамтран барьж байгуулах яриа хэлэлцээг эхлүүлэн, энэ асуудлаар БНХАУ-ын “Хөх хотын төмөр зам групп” ХХК-тай цахимаар уулзалт хийж, Монгол, Хятад хоёр улсын хилийн Шивээхүрэн-Сэхэ боомтын төмөр замын хил огтлолын цэгийг тохиролцох тухай асуудлыг хэлэлцсэн ба ТЭЗҮ, зураг төсөл боловсруулах ажилдаа ороод байна. Энэ ондоо багтан ажил хэрэг болгоно.

“Монголын төмөр зам” ТӨХК-ийн 51 хувийн оролцоотой “Монгол порт групп” компани нь БНХАУ-ын Тяньжин хотын Дунзьяан боомтод 10 га газрыг нэн хөнгөлөлттэй нөхцөлөөр 50 жилийн хугацаатай эзэмшиж, “Тяньжин тээвэр логистик төв”-ийг байгуулж тээвэр логистикийн үйлчилгээ эрхлэх бэлтгэл ажлыг хангаж байна. Энэ нь Монголын төмөр замын дотоодын сүлжээг Тяньжин боомт хүргэх холболтыг бий болгох манай бааз суурь болж хөгжих юм.

“Монголын төмөр зам” ТӨХК нь Замын үүд дахь “Бүс нутгийн логистикийн төв”-ийг эзэмшдэг. Тус төв нь өргөн хэрэглээний бараа бүтээгдэхүүн, уул уурхайн салбарын том оврын  тоног төхөөрөмж болон манай улсаар дамжин өнгөрөх транзит ачааг шилжүүлэх техник технологийн боломж бололцоог бүрдүүлэх болно. Бид тус төвийг түшиглэн ачааны холимог тээврийн терминал, логистикийн үйлчилгээг бий болгож, авто замаас авто зам руу, авто замаас төмөр зам руу ачилтад зориулсан тоног төхөөрөмж, менежментийн системийг иж бүрэн нэвтрүүлэхээр ажиллаж байна.

Энэ нь төмөр замын дотоодын сүлжээг өргөжүүлж, олон улсын ачаа тээврийн коридорыг хөгжүүлэх, коридорын дагуу үр ашигтай интермодал ложистик төвүүдийг бий болгох чиглэлд хийхээр бидний зорьж байгаа ажлуудын эхний алхам юм.

Өнгөрсөн оны 11-р сараас цар тахлын хөл хорионы улмаас Замын-Үүд боомт хэрэгжиж байгаа О цэгийн чингэлэг солилцох үйл ажиллагааг “Монголын төмөр зам” ТӨХК хариуцан гүйцэтгэж байгааг бас энэ далимд тодруулаад хэлье. Манай компани О цэгээр орж ирсэн чингэлэгийг хүлээн авах, түүнчлэн хоосон чингэлэгийг Бүс нутгийн логистикийн төв дээрээ хүлээн авч, О цэг рүү ачуулах ажиллагааг хийж гүйцэтгэж байна.

Асуулт 8:  Төрийн өмчийн компаниуд алдагдалтай ажилладаг, ихээхэн өр ширтэй гэж яригддаг, танай компанийн хувьд байдал хэр байгаа вэ?

Манай компани 2021 оны санхүүгийн тайлангаар 24,5 тэрбум төгрөгийн борлуулалтай орлоготой,  220,7 сая төгрөгийн цэвэр ашигтай гарсан. Намайг өнгөрсөн оны 8-р сард ажил авахад компанийн хагас жилийн санхүүгийн тайлан тэнцлээр 588,8 сая төгрөгийн алдагдалтай, борлуулалтын орлогын төлөвлөгөө тасалдалтай нөхцөл байдалтай байсныг он дуустал хугацаанд нөхөж, биелэлтийг хангаж ажиллаж чадсан.

<p style="box-sizing: border-box; margin-top: 0px; margin-bottom: 5px; font-size: 14px; color: #333333; line-height: 29px; font-family: -apple-system, BlinkMacSystemFont, 'Segoe UI', Roboto, 'Helvetica Neue', Arial, sans-serif, 'Apple Color Emoji', 'Segoe UI Emoji', 'Segoe UI Symbol', 'Noto Color Emoji'; font-style: normal; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; font-weight: 400; letter-spacing: normal; orphans: 2; text-align: justify; text-indent: 0px; text-transform: none; white-space: normal; widows: 2; word-spacing: 0px; -webkit-text-stroke-width: 0px; background-color: #ffffff; text-decoration-thickness: initial; text-decoration-style: initial; text-deco

Сэтгэгдэл:
Таны IP: (3.17.176.169)
АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд https://www.ulsturch.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. Манай сайт ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул Та сэтгэгдэл бичихдээ бусдын эрх ашгийг хүндэтгэн үзнэ үү.